פרסום ראשון: נערה הורדה בכוח מהרכבת הקלה באזור מסוכן

בנצי לייזרוביץ 13 Comment on פרסום ראשון: נערה הורדה בכוח מהרכבת הקלה באזור מסוכן

פקחית של הרכבת הקלה הורידה בכוח נערה כבת 15 בתחנת שער שכם בשעת לילה, וכל זאת בגלל שלא שילמה. תחנוניה של הנערה לא להורידה בתחנה זו בגלל הערבים לא עזרו. תגובות קשות במערכת הפוליטית למקרה

תמונת ארכיון צילום: Miriam Alster/Flash90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע חמור מאד התרחש ברכבת הקלה בירושלים, במוצ"ש האחרון. מסתבר שגם את פקחי הרכבת הקלה לא ממש מעניין המצב הבטחוני המתוח בבירה.

הסיפור החמור הגיע לידי כתב קול חי בנצי ליזרוביץ'. ר.כ (השם המלא שמור במערכת) נערה כבת 15 נסעה ברכבת הקלה מתחנה מרכזית לגבעת התחמושת. השעה 20:30, הרכבת הייתה מלאה בנוסעים. ר. עלתה באזור מרכז העיר , בגלל שהרכבת הייתה עמוסה מאד, היה קשה לתקף את כרטיס הרב קו.

באזור ככר ספרא ניגשה אליה פקחית של הרכבת, ושאלה אותה מדוע לא תיקפה את הכרטיס. היא ענתה לה: "היה עמוס מאד וקושי להגיע למכשיר אני כבר מתקפת את הכרטיס". הפקחית אמרה לה: "אל תתקפי, את מקבלת קנס , ובנוסף בתחנה הקרובה את יורדת מהרכבת". נציין כי התחנה אחר ככר ספרא זה שער שכם.

ר. התחננה בפני הפקחית: "אני לא מוכנה לרדת בשער שכם איפה שהכל מלא ערבים, זה גם לילה , שעה מאוחרת, בבקשה תני לי לרדת תחנה אחרי זה, שזה בכביש 1 ליד מאה שערים , שם יותר בטוח".

הפקחית לא הסכימה בשום אופן, וכשהרכבת עצרה ליד שער שכם, הפקחית משכה אותה בידה והוצאה בכוח מהרכבת. כן ,כן, בשער שכם אזור מלא ערבים .

כל העת היא הייתה בקו השני עם אמא שלה וסיפרה לה על המתרחש. הפקחית אמרה לה: "את יכולה לנתק את הטלפון לא יעזור לך כלום שאמא שלך על הקו, את יורדת בשער שכם".

הד"וח שקיבלה הנערה

אחד מבני משפחתה של הנערה ששוחח עם כתבינו מביע כעס על ההתנהלות של הפקחית: "גם לאטימות יש גבול. כולנו במצב ביטחוני מתוח ורגיש מאד, מה ביקשה הבת? לרדת בתחנה אחרי שער שכם שהיא תחנה ומקום יותר בטוח? למה הבת צריכה לבכות ולהיות מבוהלת בגלל המיקום שבו הפקחית הורידה אותה בכוח? אנו לא מתכוונים לשתוק על זה, הפקחית / הנהלת החברה צריכים להתנצל על המעשה. היום זו הבת שלח ומחר זה ילד/ילדה אחרים. גם כשמורידים נערה כי לא שילמה, צריך להתחשב ולהגדיל ראש, איפה להוריד. הפחד בתחנת שער שכם הוא לכולם".

ח"כ אברהם בצלאל השיב בתגובה למקרה המזעזע ברכבת הקלה: "רואה בחומרה רבה את המקרה שבו נערה צעירה מורדת בכוח מהרכבת באזור מאד רגיש האם חיי אדם פחות חשובים מתיקוף כרטיס כזה או אחר, איני נכנס לנסיבות המקרה אני קורא לחברת "כפיר" לבדוק את הנסיבות לעומק ולהסיק את המסקנות הראויות על מנת שמקרה זה לא ישנה".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מדובר בליקוי מאורות חמור ביותר של פקח הרכבת. אין כל סיבה שאחרי שאותו נוסע קיבל קנס הוא בכלל יורד מהרכבת ובוודאי לא במקום מסוכן. ככל שהיה קורה לה משהו ההשלכות היו על הרכבת הקלה. אני קורא למנהלי הרכבת לקבוע שלא יורדו אנשים בכוח בתחנות שמוגדרות באזורי סיכון בפרט לא בשעות הלילה. בכוונתי לדרוש את הדבר מהרכבת הקלה וככל שתסרב אדרוש ממשרד התחבורה לחייב את הרכבת ליישם נוהל זה".

מחברת "כפיר הרכבת הקלה" נמסר בתגובה: מדובר בנוסעת אשר נסעה ללא כרטיס מתוקף וחוייבה חיוב מוגדל כדין. הנוסעת הורדה מהרכבת בליווי עובדת יחידת האכיפה לצורך זיהוי ורישום דרישת החיוב המוגדל.



13 תגובות

מיין תגובות
  1. 13

    ביזיון אחד גדול !שיתבישו …

  2. 12

    זה לא מקרה ראשון של אטימות. גם אשה מבוגרת, שלא הספיקה להגיע לתקף, בגלל עומס גדול, נקנסה מיד – למרות שלא היתה כמובן שום כוונה ל"הרוויח" נסיעה, שכן זכותה לנסיעה חפשית. כל ההסברים לא עזרו, והיא נקנסה ב180 ש"ח, שהם במצבה הכלכלי לחם שהוצא מפיה! בתשובה להשגה, לא התייחסה חברת "כפיר" לטענותיה כלל, אלא חזרו שוב ושוב על הסעיף בחוק וכו' וכו'
    אנו רואים את הקנס כגזל גמור, ואיננו מוחלים עליו!

  3. 11

    ע ו ד ל פ נ י שהיא הורידה ב-כ-ח- (הפעלת כח–אלימות!!!) ועוד לפני שער שכם !! א—-י—-ך היא אינה מתחשבת בעובדה שהרכבת עמוסה ואי אפשר להגיע למכונת התיקוף?????????? גם לי קרה פעם, ותיקפתי אולי חמש ד' או פחות אחרי שעליתי, כשקצת הפתנה. מה קרה? האם היא התכוונה שלא לשלם? מה ה-ר-ו-ע ל-ב הזה והאטימות?? שיתלונן לרכבת הקלה….

    1. אחרי שהיא שילמה למה להוריד אותה? ועוד עם קנס. מה הקשר? לא לעזוב אותם. צריך לרדוף אחרי הקניבלים לפנות לגורמים וללמד אותם.

  4. 10

    ל ק ר ו ב י מ ש פ ח ת ה י ל ד ה !!! [email protected] "יהיה בסדר" לקרוב המשפחה !!! נא לשלוח מייל.. הם מתקשרים לגורם ומבקשים ממנו דין וחשבון (!!!) על מעשהו ומ ת י ח ס י ם א ל י ה ם כ ש ה ם פונים למשטרה/לגורמים אחרים כדי לקבול על עוולות נשעשו לו(בתחומים שונים כולל עירייה שמתעקשת על תשלום שכבר שולם, פקיד שאינו נותו שרות ללא הצדקה, ילדי חנ"מ שאינם מקלבים מה שמגיע להם ועוד ועוד כל התחומים בע"ה) ומתיחסים אליהם. הרבה פעמים זה עוזר בסיעתא דשמיא !!! חייבים להתלונן ולהביא זאת לידיעת הציבור.. אותם גורמים (רכבת/משטרה) ח ו ש ש י ם ם מהפרסום. 2) [email protected] ל-ז-ה מ ת י ח ס י ם מ א ד ה"גורמים"(משטרה/ עירייה מה שתרצו. הם פוחדים מהפרסום . ובע"ה ענינים מסתדרים בסיעתא דשמיא.. אל תשתקו !!!!!!!!!!!!! גם כי נעשה לכם עוול וגםם כי ה—פ—-ק—ח—י–ת- צריכה להימנע ממעשים כאלו בעתיד כלפי אחרים !!!

    1. "יהיה בסדר" לא יעזרו,
      זה לא פוליטיקלי קורקט להגיד שמסוכן לנערה בת 15 בתחנת שער שכם….

    2. יש אתר שנקרא 15 דק' שעובד נהדר מול כל מחדלי תחבורה ציבורית ועוד – בהצלחה.
      אני אישית התלוננתי מס' פעמים על התנהגות נהגים חמורה והם דאגו ליידע אותי במחיר ששילם אותו נהג וכן לפעמים אף זכיתי בפיצוי …

  5. 9

    הם אטומים ורעי לב צריך להפסיק להשתמש ברכבת כמחאה ציבורית וצריך גם לארגן הפגנות אני גם קיבלתי פעם קנס ואיזה השפלה הם עשו לי הורידו אותי מהרכבת כמה חבר'ה ערבים מאבטחים שמרו עליי מכל הצדדים שלא אברח כאילו איזה פושע מסוכן וכל זה מול מאות צופים מהרחוב. בושה שמאפשרים לביזיון הזה…

  6. 8

    אני רוצה שהתחנה תמשיך ללוות את הנושא ולא ירד מסדר היום עד שהפקחית תתנצל והבחורה תקבל פיצוי הולם אחרת זה יקרא שוב.

    1. במקביל למעשה הנורא שאין לה שום הצדקה, אנו הנוסעים באוטובוסים צריכים לתת גיבוי לנוסע/ת המסכן/ה שלא תיקף, ולא לתת לפקחים להוריד מהאוטובוס, פשוט להפגין אכפתיות ואחריות ., ואם קבל קנס אפשר להגיש עירעור ולטפל בדרכים נורמליות.

  7. 7

    יש לתבוע את חב' – ואת הפקחית האכזרית

  8. 6

    לפקחית לפי מה שאני רואה, קוראים 'רואן', למה שתחשוב ששער שכם זו תחנה מסוכנת…

  9. 5

    שימו לב לשם של הפקחית… היא ערבייה!!!!!!!!!!!!
    לכן אין פליאה על התנהגותה….